.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
از كولر ماشين خود استفاده نكنيد

پس از وارد شدن به داخل خودرو، پنجره‌هاي خودرو را پايين كشيده و صبر كنيد تا هواي داخل خودرو عوض شود، بعد از چند دقيقه مي‌توانيد سيستم تهويه مطبوع خودرو را روشن نماييد.

آِيامي دانيد دليل انجام اين كار چيست؟

بر اساس تحقيقات صورت گرفته، داشبورد، صندلي و سيستم تهويه هواي خودرو از خود گازبنزن ساطع مي‌كنند كه يك گازبسيار سمي و سرطانزاست(حتما" بارها بويي شبيه پلاستيك گرم شده را در خودرويتان احساس كرده ايد،اين همان بوي گاز سرطانزاي بنزن است.) علاوه بر سرطانزايي، گاز بنزن به استخوان‌ها آسيب رسانده (مسموميت استخوان ها) و نيز باعث ابتلا به آنوميا (نوعي از سرطان خون مربوط به گلوبولهاي قرمز خون) و كاهش سطح گلوبولهاي سفيد بدن مي‌گردد.همچنين تماس طولاني مدت با اين گاز سمي باعث ابتلا به لوكميا (نوع ديگري از سرطان خون مربوط به گلوبولهاي سفيد خون) و در مواردي همزمان با افزايش ريسك ابتلا به سرطان باعث سقط جنين در خانمها نيز مي‌گردد.

جالب است بدانيد:

ميزان سطح قابل قبول بنزن در هواي آزاد حدود 50 ميلي گرم در هر فوت مربع مي‌باشد،در حاليكه ميزان بنزن موجود در داخل يك خودروي پارك شده با پنجره‌هاي بسته بين 200 تا 400 ميلي گرم مي‌باشد.حال اگر اين خودرو در فضاي باز و زير نور خورشيد در دماي بالاي 60 درجه فارنهايت پارك شده باشد سطح بنزن موجود در فضاي داخل ان بين 2000 تا 4000 ميلي گرم بالا مي‌رود كه 40 برابر بيشتر از سطح قابل قبول ان مي‌باشد.

افراديكه سوار خودرويي با پنجره‌هاي بسته مي‌شوند بطور اجتناب ناپذيري در معرض تنفس پي در پي و بيش از اندازه اين گاز مهلك و سمي قرار مي‌گيرند.

علاوه بر موارد ذكر شده بالا بنزن گازيست كه:

كليه‌ها و كبد را تحت تاثير قرار داده و از همه خطرناكتر اينكه بدن انسان به سختي مي‌تواند اين ماده سمي و خطرناك را دفع نمايد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.884 seconds.